23/2 is the "shit-day"

Så va de den 23:e Feb...igen =(

Dagen börja att ja va igenom frusen även fast ja sov me mjukbyxor & huvtröja..drog mig tillslut upp ur sängen & väckte barnen. Där inne va de nästan ännu kallare eftersom de är ett större rum. Stackarna. Dom få sova me öppen dörr inatt så de kanske kommer lite cirkulation.
pga att ja inte kom upp ur sängen så blev vår morgon lite försenad & jag tänkte ialf hinna me Iwars frukost till 8 på dagis. Så när vi går ut till bilen så total vägrar den starta. Om ja inte sagt de tidigare så är ju vår motorvärmare paj, så i -23 grader så är den inte så sammarbetsvillig. Så vi går in igen & dom får äta frukost hemma istället. Ringer min stackars pappa som alltid få rycka ut i "bil-nöd" så han hämtar upp oss så barnen ialf kommer på skolan/dagis tillslut. Sen hem & försöka alla knep om att få bilen igång. Tillslut bogsera vi (JAG) igång den, men konstaterar att när ja sen ska hem efter jobbet i eftermidda så kommer den troligen inte starta, sen ha vi även några kalla nätter framför oss..tyvärr...så de är lika bra att byta bil. Så ja åker upp me den vita till pappas firma sen åker vi till svartvik & hämtar den "lilla-blå" som stått orörd månader & insnöad. Den starta på första försöket..kanon bil :p Så skulle den tina fram innan ja kunde åka hemåt & göra mig klar för jobb...så ja blev en timme sen i da så ja fick hoppa över lunchen.
De är inte direkt den morgon ja hade planerat..så när ja åker ut mot jobbet så slår mig tanken att de är inte så konstigt detta händer i da..
Sedan 2006-02-23 (alltså fyra år sen (!!))har detta vart min absoluta otursdag..de va dagen ja sabbade min kropp vid olyckan, sedan ha de alltid hänt ngt varje år samma dag som inte gått min väg !

*SUCK*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!