sjukhus igen

När jag vaknade i onsdags kände jag att ja inte mådde som ja brukade, anade att de va att ja inte kan ta tabl som ja brukar & mår då sämre..men dagen gick & vi gjorde de vi skulle..for på pappa J match. Dom hade riktigt tur me ovädret som precis slutade till match start :) På kvällen när barnen somnat & jag & Jocke började kolla på en film. Ja kände ett enormt tryck i ryggen som senare gick även fram till magen & fick värsta kramperna !! Sen va de kört, från 22-02 hade ja noll koll på klockan & allt runt omkring stod still...ja spydde i overkliga mängder..det fortsatte även fast ja inte hade mkt kvar..jag vet hur de känns att ha magsjuka men detta va 99 ggr värre !! Kunde inte stå upprätt för magontet. Tills slut ringde Jocke akuten & dom sa vi skulle komma upp...så de va bara att ringa & väcka min stackars mamma som fick komma in..även pappa kom då. Så dom åkte upp me mig medans Jocke va hemma me barnen. Ja vet inte varför ja bad mamma följa me va nog en tanke att Jocke är så grymt less på sjukhus. Fast jag ändå vet att han absolut inte skulle ha ngt emot att åka upp me mig !! Han blev faktiskt fundersam varför ja inte ville ha me han *hahaha*
Men men..där låg jag & dom tog alla möjliga prover & jag blev inte bättre..vid 4 for mamma & pappa hem eftersom dom sa att ja skulle bli kvar över "natten"
Vid 5 fick jag ngt mildare morfin (jag hade tydligen för späd kropp för starkare grejer) efter det mildrade magontet & spyerna minskades & jag fick nå dropp så somnade jag.
Halv 8 kommer en sköterska in & säger att en läkare komma om en timme så hon tänkte ja kanske ville vakna till dess...hon kan verkligen inte veta hur länge ja sovit..såklart somnade jag om igen & vaknade av läkarn kom..tog nya prover..fick frukost..ja somnade om..läkare kom igen & sa att proverna såg bättre ut & vi skulle avvakta till efter lunch hur de går med mag ontet.
Efter lunch ville ja inget annat än åka hem..Väl hemma va ja ett kolli..
Barnen som så klart vill vara me mamma speciellt Iwar blev ju jätte ledsen när mamma inte ens orka krama honom :(
Wille åkte med farmor & farfar (tills idag) som var här på besök, sen kom mormor & hämtade Iwar som sen kom hem på kvällen.

Jag somnade nog före Iwar..men vaknade till av att han sov brevid mig..lillsötisen !!
Man känner sig så meningslös & dålig mamma när man inte kan göra ngt för barnen. Känslig & svag som jag va grät jag mig till sömn igen. Halv 9 hade ja grymt ont i kroppen (som man får när man legat i sängen för sänge) aå jag klev upp kände mig hyffsat med idag tills jag vart vaken 20 min då brast all min förhoppning om att va frisk. Blev jätte hängig & orklös igen. Nog för jag inte fått i mig ngt på snart 2 dygn.
Strax före 10 vaknade Iwar & Jocke..tvingade i mig 2 glas nyponsoppa & ett smörgåsrån..inte förns en timme sen kände jag mig i matchen i gen. Är ialf på benen..med mindre ont i magen..men ser ut som jag ska försvinna...fatta inte folk som bantar med vilje !!

På min 172 cm långa kropp är de inte snyggt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!