Dålig bil-dag nr 2

Imorse när ja skulle upp me barnen gick de jätte bra ändå tills ja bara hade Wille kvar, så kör vi ner vid skolan & ska stanna in till vägen som alla andra gör...tro du inte ja glider ner med bilen & in till kanten & bilen sjunker ner & ja sitter fast, hela mitt högra framdäck va borta i snön. Sånt man få ta när plus graderna kommer & snön börja tina kanske. Ja lämnar Wille OCH bilen går hem...ringer min pappa :p räddare i bil-nöden, men han va inte ens i stan så ja skulle få vänta tills kvällen. Tog en dusch & bestämde mig för att ta me en spade & gå upp å ge de en chans att få fram bilen. Skotta är ju lite min grej nu ;)
Efter slit & en helt slut Malin så kunde ja äntligen komma loss..

Lite senare kom Linda förbi, så vi gick ner på stan & lunchade. Mkt trevligt =) Så glad att vi tagit upp kontakten igen !! Strosade runt lite, innan de va dags att dra mig hemmåt för dagis/skol- hämtning. Eftersom ja va lite sen så tog ja bilen...dummaste ja gjort en sån här dag...de ha ju tina nå fruktansvärt mkt så de är moddigt överallt på småvägarna. Bilar satt fast på båda vägarna in till skolan, så ja vände hem & lämnade bilen & tog me mig vagnen å traskade iväg. Absolut värsta vädret att dra en vagn, men den kan man ialf lyfta om ja skulle fastna...inte lika lätt me en bil. Blev 30 min sen...va ju som sagt inte de lättaste att dra me sig en vagn =/ Men de lönade sig ändå för de va bilar som inte tog sig från dagis heller så...
Kan säga så mkt som att ja va helt slut när ja kom hem...ville helst bara lägga mig i sängen & slockna nån minut, men Jocke va på möte & mat skulle vi ha i oss, så ja slog ihop mjölkstuvade makaroner & korv.

Nu ligger barnen & ja ska lägga mig i sängen me några avsnitt OTH & planera ihop nån semester i sommar.
SOMMAR SOMMAR SOMMAR =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!