Olika vägar i livet..

Vet vad många väntar att jag ska skriva om..
jag har nog skrive detta inlägg om o om igen minst 10 ggr, just för jag inte riktigt vet hur jag ska börja, el hur jag ska få fram det.

Ibland slutar sagan där man inte tänkt sig..
Jag & Jocke har nämligen kommit fram till att vi ska flytta i sär.
Vet inte hur många frågor jag fått om just varför? & vad som hänt? Saken är den att det har faktiskt inte hänt något speciellt. Det är inte heller något bara som dök upp för oss en morgon. Utan vi har under några veckor pratat om det & vi är båda överens om att vi känner & tycker likadant nu. Vi båda & framför allt barnen kommer nog i slut ändan må bäst av det. Ibland blir det tyvärr så att man inser att man växer ifrån varandra & kanske har olika värderingar i livet.
Det är extremt jobbigt att efter 10 år bara släppa någon man levt sitt liv med under sån lång tid.
Jag var alltså 16 år senast jag var själv & jag har aldrig ens bott själv. Så ensamheten är något som verkligen skrämmer mig. Svårt att ens tänka på det. Men jag har såklart mina fantastiska pojkar..så helt själv kommer jag inte alltid vara.
Sen vet jag att jag kommer fortfarande ha en väldigt nära vän i Jocke..han kommer åtminstonde ha en vän för livet som alltid finns där.

Tack för allas stöd..det värmer ♥


Kommentarer
Postat av: Jossan

Det är så tråkigt att det blir så här ibland =(

Men samtidigt är ni så starka som vågat ta det här beslutet, för det är faktiskt inte helt självklart och många håller ihop "för barnens skull" även fast det är helt fel och ingen mår bra...

Jag blir alldeles rörd då jag läser om sånna här fina slut och hoppas att du och barnen mår så bra som ni kan må och att ert nya liv blir fantastiskt =D

2011-02-02 @ 18:03:41
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vännen! Så mycket som har hänt! Förstår att det känns jobbigt men ändå skönt att ni kommit fram till detta beslut tillsammans! Förstår att det känns läskigt efter så lång tid tillsammans att plötsligt vara själv! Men det kommer du klara! Hoppas du vet att jag alltid finns här om du behöver någon! Massa massa kramar och tankar till dig

2011-02-02 @ 20:09:11
URL: http://lindsaay.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, ibland är det ju bara så...och även om det självklart känns jobbigt och tungt så tror jag att det kan bli hur bra som helst för alla inblandade! :)

2011-02-03 @ 19:38:19
URL: http://minxy.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej gumman.

Jag tänker på dig och hoppas att allt kommer ordna sig till det bästa. Kram!

2011-02-04 @ 11:08:48
URL: http://annamatildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!