Dålig tid att vara sjuk

Sämsta tänkbara tid att bli sjuk på.
Igår när jag hade vart iväg på skolan med William, kommer jag hem & tvär slockna i soffan..vaknar av att Iwar kommer & kryper upp brevid mig runt halv 10. Kokhet !! ringde dagis & sa han blev hemma. Själv kände ja hur febern kommer smygandes på mig själv & halsen hade ja stora problem med, rösten va halvt borta. De blev en hel dag i soffan.
Runt ett ringde dom från skolan & Wille va inge pigg. Så de va bara att skynda sig upp & hämta hem honom.
Även han va jätte varm & lite gnäll på halsen. Utan att tänka mig för gav jag honom lite flytande alvedon. De kom upp lika fort. Första tanken va att han åkt på magsjuka eftersom många i klassen redan åkt på de. Men efter ett tag slog det mig att Wille spyr på ALLA flytande mediciner. Eftersom han väldigt sällan ha feber tänkte ja tyvärr mig inte för.
Lite alvedon måste han ändå fått behållt eftersom febern la sig lite till slut, men de blev sängen resten av dagen för honom.
Imorse blev de en sväng på apoteket..nu ska vi prova med alvedon som sugtabl till Wille..tror de kommer funka mkt bättre. Nu ha han iofs inte nån feber i da, men bra att ha. Kom hem med en hel påse full med "bra att ha" medicin =)
Iwar ha vart HELT feber & sjukfri idag, men vart ändå hemma från dagis. Wille är på god väg till helt frisk. Han håller alla tummar han har för att va helt frisk tills i morn, vore väldigt tråkigt om han missar fotbollen i morn som han verkligen sett fram emot.
Själv är ja fortfarande lite konstig, febern kommer & går, ena timmen är ja jätte pigg & skulle kunna springa ett maraton (nästan ialf)..& nästa ligger ja däckad i soffan & orkar varken titta el prata =/
 Det är verkligen ingen bra tid för mig att vara sjuk på, har missat början på kursen ja läser, sen på måndag börjar en till kurs på distans..som ja inte ha nån tid alls att missa. 
Hoppas på att bli frisk under helgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!