så va de min tur oxå...

Mitt på dagen i fredags for vi upp till stugan & kom hem i går eftermiddag.
Barnen va hyffsat friska..lite snorigt & hosta hos Iwar bara, annars pigg som vanligt. Wille har bara hostan kvar som man kan få dras me hur länge som helst.
Tyvärr så igår när vi kom hem var det min tur...feber, jätte förkyld & ont i halsen som om inte de vore nog har jag världens jobbigaste hosta =/ somnade här på soffan strax före 20 när Iwar skulle gå & sova runt 22 gick jag & la mig med honom & sov hela natten & vaknade samtidigt som Iwar strax innan 10. Idag är jag som i en helt annan värld...jag som såg fram emot imorn på "jobbet"..kan man påskynda en tillfriskning ?????

Måste bara berätta om en händelse från helgen:
Jocke, Magnus & Wille gick ner för att fiska. Wille har ju fått ett eget kastspö så han skulle stanna på bryggan & kasta lite medans Jocke & Magnus for ut me båten, efter nån timme sådär så kommer dom tillbaka till Wille på bryggan & Jocke frågar Wille om han fått ngt ?!
- Jaa! säger Wille
- Nähä...vaddå för nått?
- En gädda !! Ropar Wille, såhär stor & visar me händerna som en meter ungefär..
Så Jocke tro ju att han skojjar. Men när dom kommer in till land så ligger där en gädda, kanske inte precis en meter stor ;) 
Han hade fått hjälp av en annan kille som kommit förbi med båt att få ur kroken. Men han hade helt själv släpat upp den på land.
Skojja om han va stolt över denna fångst !! :D


Kommentarer
Postat av: Håkke

Bra jobbat,storfiskar'n

2010-08-08 @ 13:49:35
Postat av: Jossan

Haha, vilken kille =)

2010-08-08 @ 17:56:24
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!