tillbaka till lördan


Vi backar till Lördag 31/7 :
Vi började med att gå ner mot Grönalundsfärjan, började då ångra mitt val av klädsel..eftersom jag hade läst sol så hoppades ja på sol & tog på mig shorts. Men de va att bita ihop. När vi hade kommit över gick vi upp mot Skansen..de blev dagens aktivitet..Det var en höjdpunkt för barnen, själv är man ju i en ålder mitt emellan..igenom alla åren har man sett dessa djur ett X-antal ggr samtidigt som man nog är för ung för att inse charmen me skansens antika del. MEN jag säger inte att vi hade tråkigt för det var det långt i från, vi hade det jätte mysigt hela familijen. Glädjen i Iwar ögon & skratt av att se vissa djur för första gången blev en gläjde för en själv :) Wille fick känna sig stor & visa & förklara djuren som han kunde för Iwar. Det jag blev mest imponerad av var att BÅDE Wille & Iwar klappade på ormen som pappa själv skulle vägra även om han fick nå tusen för de :p

När vi va nöjda me skansen besöket började vi dra oss tillbaka..båda dagarna tog vi färjan dit & gick sedan hem. Strax innan vi skulle ta bron över från Djurgården stannade vi på en restaurang som låg på en brygga nere i vattnet..super mysigt. Iwar hade precis somnat så Wille, jag & pappa tog oss ngt att äta & dricka så skulle Iwar få när han vaknade..för sova behövde han. När vi sitter där & tar de lungt & njuter så har de samlats hur mkt folk som helst på andra sidan & "Pride-paraden" drar sig fram..vilka jäkla galningar. HAHAHA..ett jäkla ljud men vilken tillställning..Den va ju inte kort. Under hela matvistelsen vi satt där höll den igång även när vi började gå över & mot vårat hotell så gick vi längst hela paraden. Helt plötsligt kommer en galen man & börja vifta mot oss & alla som stog & kollade, att vi måste backa..men innan man hade hunnit tagit ett steg så kom vågen..den sista vågen med människor som sköljde över oss. Helt plötsligt stog vi MITT I ALLT !! Hade ja inte hållt i Wille hade han åkt me åt ett annat håll. Iwar i barnvagnen som kom först blev i chock ju..helst sjukt va folk de va.

Vi kom tillbaka på hotellet & såg att vi hade en timme över för ngt kul så vi gick in på "Gallerian" som vi bodde vägg i vägg me typ..va ju ingen idé att gå in i nå klädbutiker då hade man ju blive galen me all rea som är nu. Så de blev BR leksaker som vi TYVÄRR inte har här hemma i Sundsvall. Så fick barnen köpa en varsin leksak med sig hem. Precis innan vi skulle gå ut från Gallerian så gick vi förbi G-star så Jocke kunde inte hålla sig från att gå in..men tydligen va de ett dumt beslut man blir ju helt galen i varje klädesplagg som finns där inne..när de även är rea på de är de riktigt jobbigt att bara gå därifrån men starka som vi va vände vi & gick till hotellet & hämtade våra väskor...
resten av den färden tills vi kom på tåget har jag redan dragit så den orka ja inte dra igen :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!