j**vla h**vetes f*n -26

Kan man få så mkt sämre start på veckan. Började inatt när ja kom på ja måste ut & fixa motorvärmarn om ja ska kunna få varm bil i da. Då ha de blive is fulla uttaget på bilen så ja får inte in sladden. stå där & böka i ljupsnö & -25 är ingen höjdare, gav upp när ja hade tappa känseln i finger topparna. imorse kl7 gav ja mig på ett nytt försök, fick då bort isen & in me sladden.
När ja skulle ta bilen en timme senare så ville den inte gå igång..sten dö !! Wille måste ju på skolan så de va bara att traska. Tur vi ha så nära dit men Wille frös nå enormt även fast ja hade klätt på han 100 lager :(
När ja väl kom hem igen så gjorde ja klar mig & Iwar för nu hade ändå bilen stått på motorvärmarn nån timme till..när ja kommer ut så är den lika död fortfarande. Hade ja vart bil hade ja nog oxå strejka vid -26 grader. Iwar som oxå hade hur mkt kläder som helst på sig satt i bilen & grät för han frös !! Då gav ja upp..smällde igen dörren skrek ifrån min ilska & gick in igen..vid de läget va ja riktigt less, vart hemma 2 veckor & skulle tillbaka på jobbet men då ta ja mig inte ens dit...ja kommer inte ens på dagis ! Vägra utsätta Iwar för kylan & gå dit...nej nej..så nära är det inte dit. Ringde min pappa men han hade inte ens en bil ida, den va på service..så de fanns inte så mkt att göra.
Ringde ialf till jobbet, kände mig riktigt dum..såg ju framemot att jobba ida :(
När vi kommer in, känns de inte ens som vi är inne...as kallt i lägenheten. Skickade iväg ett halv förbannat sms till hyresvärden ! Se om han hör av sig ngt annars ringer ja i eftermidda.
Iwar är alldeles blå om läpparna & iskall om händerna. så ja ha dragit på han 3 tröjor & 2 byxor, strumpor + tjocksockar..även en mössa få ja på honom emellanåt !! de är f** katastrof att man ska bo såhär !! Ja är jätte förkyld fortfarande & ont i halsen, varje gång ja hosta gör de ont i bröstkorgen...kan ju inte va bra (?)


Ja är inte på mitt bästa humör i da...kan nog inte bli värre nu...


Kommentarer
Postat av: Sara (Minxy)

Ja usch vilken dålig dag! :( Synd att Mange har sin bil uppe i Alby, annars hade du ju kunnat låna den...

2010-02-01 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!