Godmorgon..

...kalla dag !! Sitter du i en varm lägenhet el hus så njut. Vi ha de svin kallt här inne. Är de kallare än -10 ute så ha vi as kallt här inne. Eftersom de bara är 3 element som är i rätt funktion på hela lägenheten så få vi inte rätta värmen. Ja som annars vill bränna på & ha varmt & skönt hemma. Just nu ha ja fått tagit på mig tjock tröja & mys byxor me långkallsonger. Barnen är fullt påklädda  & Iwar sover me pyamas som han verkligen inte gillar. Men ja vill verkligen inte att dom bli sjuka.
Pratade me mamma igår kväll som fortfarande är kvar uppe i fjällen, dom hade haft -28 igår. Vart kommer denna kyla ifrån ?!
Nä sånna här dagar går mina tankar till varmare länder !! Vem säger att man ska just bo kvar här i Sverige egentligen & pina igenom hela vintern. Ja kan komma hem de vinterdagar då de är sol & runt noll grader för att åka lite bräda :p Annars så är de inte mkt som talar för att ja gillar vårt klimat.

Vaknade ialf på ett bra humör i da, men Wille vet precis va han ska göra för att få mig ur balans vissa dagar. Han kan verkligen gå mig på nerverna just nu. Säger emot & har sin egen vilja & är allmänt otrevlig i orden vilket gör mig galen. Vissa dagar tar jag det bättre än andra, men de blir verkligen jätte jobbigt ibland. När ja ha prata me andra föräldrar på skolan så är deras pojkar precis likadan så ja är ialf inte ensam.
Just nu är han världens ängel, han & Iwar leker inne på deras rum. Jag försöker få lite värme me varmt te.

Snart tandlösa Wille, en liten tand på väg upp där nere ialf...

Tandborstning på gång..

Iwar mumsar äpple..


Dags att lägga Iwar en stund nu, sen är de kladdkaka & chokladbolls bak som väntar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!